Marsikdo med nami se je že srečal s premetavanjem in obračanjem v postelji in štetjem ovac – spanca pa od nikoder. Bili smo nemirni in razmišljali o tisočih stvareh.

Deset nasvetov za lažji spanec50 % populacije ima redno težave s spanjem. Znanstveniki so ugotovili, da je pomanjkanje spanca oz. slab spanec kriv za mnogo bolezni. Po ajurvedi je dober spanec eden izmed štirih temeljev zdravja. Ajurveda ponuja kar nekaj nasvetov za izboljšanje spanca – od bolj umirjene dnevne rutine do izbire pravilne prehrane. Obravnava različne vzroke za slab spanec. Pove nam, da težko zaspimo največkrat zaradi neuravnotežene Vate ali hudega mentalnega stresa. Um ljudi, ki ne morejo zaspati je stalno v pogonu. Nespečnost je najbolj pogosta pri tistih, ki imajo težave z anksioznostjo in jih tarejo skrbi.

Ponujamo vam deset nasvetov za boljši spanec, ki so že marsikateremu nespečnežu spremenili življenje.

Nasveti za Vata nespečnost (za ljudi, ki ne morejo zaspati, um je nemiren, anksioznost, skrbi in naglica):

  1. Sladka, kisla in slana hrana pomaga uravnotežiti Vato, ki upravlja s povezavo med umom in telesom in nadzoruje mentalne aktivnosti.
  2. Priporočljivo je jesti tri tople, kuhane obroke na dan ob istem času.
  3. Priporočljiva je »spalna rutina«. V posteljo torej najkasneje ob 22.00 uri, zjutraj pa redno vstajanje ob 6.00 uri.
  4. Kakor je le mogoče se izogibajte čez dan naglice.
  5. Naredite si svojo uspavalno mešanico iz makovih zrnc in jo pojejte uro pred spanjem. Za mešanico vzamete eno čajno žličko zmletih belih makovih zrnc, eno čajno žličko kokosove moke (svežega, če je le mogoče), noževo konico kumine in noževo konico kurkume ter majhno količino ghija. V majhni posodi vmešajte v zmleta makova zrna kokosovo moko in dodajte malo vode. Mešajte toliko časa, da dobite gosto pasto. Stopite ghi, dokler ni prozoren. Dodajte kurkumo in kumino in dobro premešajte. Mešanice ne grejte. Dodajte ghi z začimbami v mešanico maka in kokosa, dobro premešajte in pustite stati 5 minut. Dodajte malo soli.
  6. Eno uro pred spanjem ne glejte televizije in ne bodite na računalniku.
  7. Pred spanjem si masirajte dlani rok in podplate nog s sezamovim oljem.
  8. Uporabite aroma terapijo pred spanjem. Najboljše je sivkino eterično olje.
  9. Ajurvedska prehranska dopolnila kot so ašvaganda, brahmi, jatamansi in korenina indijskega baldrijana so pomoč pri dobrem spancu.
  10. Pred spanjem poslušajte umirjeno meditativno glasbo.

Nasveti za Pitta konstitucijo (za ljudi, ki sicer hitro zaspijo, ampak se zbujajo zaradi razbijanja srca, telesnih bolečin in čustvenih motenj kot so strah, jeza in žalost):

  1. Izogibajte se začinjenih jedi.
  2. Jejte bolj sladke, grenke in trpke jedi.
  3. Ne »preskakujte« obrokov.
  4. Pojejte dovolj za večerjo, da se ne boste zbujali zaradi lakote.
  5. Pred spanjem masirajte podplate nog in dlani rok z kokosovim oljem.
  6. Če se zbudite sredi noči, spijte polovico skodelice toplega mleka z žličko Gulkanda (marmelada iz vrtnic). Vrtnice ohladijo um, telo in čustva.
  7. Če čutite vročino v glavi, ko se ponoči zbudite, premešajte tri čajne žličke kokosovega olja z 5 kapljicami sivkinega eteričnega olja in masirajte čelo.

Nasveti za Kapha konstitucijo (za ljudi, ki se zgodaj zbujajo in čutijo utrujenost, izčrpanost in so počasni, kljub dolgemu spancu):

  1. Vstanite pred 6.00 uro zjutraj.
  2. Zjutraj se zmasirajte z vročim sezamovim ali gorčičnim oljem.
  3. Vsak dan telovadite.
  4. Pijte vročo vodo čez cel dan.
  5. Izogibajte se težke, sladke, kisle in slane hrane.
  6. Pojejte lahko, toplo večerjo s sezonsko hrano. Uporabite svež ingver in majhne količine črnega popra.